Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Poprzednie lata
Licznik Odwiedzin
Dzisiaj21
Wczoraj29
W tygodniu50
W miesiącu243
Łącznie33684

(C) Fliesenstadt

Szkolne Koło LOP przy ZSP nr 1 w Słupsku

W naszej szkole 22 kwietnia odbyła się z okazji Dnia Ziemi zbiórka elektroodpadów. Zakończyliśmy w ten sposób Kolejna edycję projektu ,,Drugie życie elektrośmieci". Dziękujemy Pani Małgorzacie Józefowicz, Pani Joannie Kirkickiej- Majchrzak i Pani Katarzynie Nawrot za pomoc w organizacji zbiórki elektroodpdów.

Poprawiony ( środa, 27 maja 2015 20:14 )

Więcej…

 

Uczniowie klasy II f K : Jagoda Siemaszko, Adrian Gemza, Oskar Janusewicz i Mateusz Witkowski zajęli II miejsce w okręgowym konkursie TERAZ WODA. Napisali pracę badawczą na temat: ,,Myśleć o Świecie – działać w powiecie” Zaprezentowali ją w pięknym stylu i brali udział w teście wiedzy na temat ochrony środowiska.

 

Więcej…

 

KONKURS ,,MÓJ LAS”- ETAP OKRĘGOWY

W konkursie Mój Las w roku szkolnym 2014/2015 Uczeń naszej szkoły, Dawid Jaroszewicz uzyskał wyróżnienie i otrzymał nagrodę książkową! Gratulujemy!

 

Więcej…

 

Edukacja ekologiczna

I semestr roku szkolnego 2014/2015

 

Więcej…

 

 

ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA DZIECI

16 stycznia 2015. Uczniowie klasy II f K.

Zajęcia z dzieciakami klas I i II zaprzyjaźnionej  Szkoły Podstawowej nr 5 miały za zadanie uświadomienie maluchom jak ważne jest systematyczne, codzienne działanie na rzecz oszczędzania wody. Dzieci narysowały pod koniec zajęć to co najbardziej utkwiło im w pamięci. Zakręcanie kranu, nalewanie wody do kubka w czasie mycia zębów, kąpiele pod prysznicem – zamiast w wannie. Jedno z dzieci namalowało ścieki wylewane wprost do rzeki, z oczyszczalnią ścieków w tle. To też ciekawe skojarzenia. Niedokręcane krany i ogromne marnotrawstwo wody z tym związane jednak zrobiły największe wrażenie Rozmawialiśmy z dziećmi o źródłach zanieczyszczenia wody. A przede wszystkim o sposobach oszczędzania wody w gospodarstwie domowym. Dla przykładu pokazaliśmy im prezentację multimedialną. Były zabawy pokazujące jak oszczędzać wodę i jakie ma ogromne znaczenie. Niektóre dzieci zakodowały to tak bardzo, że pisały na rysunkach o wodzie jako brylantach, lub pokazywały jak z kranu uciekają pieniądze. Dzieci miały doskonałe spostrzeżenia! Prosiliśmy w obydwu klasach o narysowanie sposobów oszczędzania wody. Ich wyobraźnia nie zna granic. Rysowały i to, o czym rozmawialiśmy, ale i własne wizje..

Poprawiony ( niedziela, 22 lutego 2015 11:24 )

Więcej…

 

Konkurs MÓJ LAS edycja XXVII rok szkolny 2014/2015

Temat: Historia leśnictwa w moim regionie

Forma opisowa z fotografiami, rysunkami, szkicami, wywiadami z leśnikami. Etap szkolny zainteresował 134 uczniów. Po sprawdzeniu prac przez opiekuna koła wytypowano 6 prac na konkurs okręgowy- międzyszkolny. Wyniki w kwietniu 2015.

Celem konkursu było zainteresowanie uczniów naszej szkoły tematyką historii leśnictwa we własnej gminie. Były wywiady z leśnikami, zdjęcia, opisy etapów historycznych.

Umiejętność napisania pracy o charakterze badawczym. Konkurs pod patronatem Zarządu LOP i Stowarzyszenia Inżynierów, Techników Leśnictwa i Drzewnictwa.

Konkurs "Mój Las" organizowany jest przez Zarząd Główny SITLiD oraz Ligę Ochrony Przyrody od 1986 r. Celem konkursu jest poszerzanie wiedzy przyrodniczej i ekologicznej dzieci i młodzieży szkolnej oraz zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska.

Konkurs odbywa sie w dwóch etapach: regionalnym (Ietap) i centralnym (II etap).

W konkursie biorą udział dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych; podzieleni na cztery kategorie wiekowe.

Tematyka prac konkursowych dotyczy szeroko rozumianej ochrony przyrody i środowiska, pracy leśników, gospodarki leśnej oraz wykorzystania surowca drzewnego.

 

Powiatowa Olimpiada Wiedzy na temat HIV/AIDS 2014

Oraz Konkurs na najciekawsza ulotkę i zakładkę na temat HIV/ AIDS

Konkurs i Olimpiada organizowane są przez Starostwo Powiatowe w Słupsku i Powiatowa Stację Sanitarno – Epidemiologiczną.

Celem olimpiady jest zwiększenie świadomości młodzieży o AIDS i pomoc w zmianie zachowań prowadzących do zmniejszenia prawdopodobieństwa zakażeń wirusem HIV. Zakres tematyczny obejmował zagadnienia:

  1. pochodzenie, budowa wirusa HIV,
  2. patogeneza zakażeń HIV,
  3. drogi szerzenia się zakażeń HIV, czynniki sprzyjające zakażeniom,
  4. choroby przenoszone drogą płciową,
  5. objawy kliniczne w przebiegu zakażeń HIV/AIDS,
  6. zapobieganie zakażeniom,
  7. opieka nad osobami żyjącymi z HIV i chorymi na AIDS,
  8. zagadnienia dotyczące tolerancji i praw człowieka.

Naszą szkołę na Olimpiadzie reprezentowali: Hubert Kiełbasa z klasy I c K i Natalia Lisińska z klasy I d T. Uczniowie wykonali też ciekawe zakładki do książek, które tu prezentujemy!

Poprawiony ( niedziela, 22 lutego 2015 11:24 )

Więcej…

 

Konkurs: NIE DLA NISKIEJ EMISJI! CZYLI CZY WIESZ CZYM ODDYCHASZ?

 

Zgodnie z art.191 Ustawy o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz.21) „spalanie odpadów - termiczne przekształcanie poza spalarnią jest zabronione. Kto wbrew przepisowi art.155 termicznie przekształca odpady poza spalarnią odpadów lub współspalarnią odpadów podlega karze aresztu lub grzywny”. 

Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. 2012 poz. 1031) określa dla pyłu zawieszonego PM10 dopuszczalną wartość dobową na poziomie 50 μg/m3, a dopuszczalną wartość roczną na poziomie 40 μg/m3.

Tymczasem w okresie sezonu grzewczego podczas bezwietrznej pogody i braku opadów atmosferycznych, stężenia pyłu zawieszonego przekraczają normę dobową nawet kilkukrotnie. 

Powietrze jest mocno zanieczyszczone pyłem zawieszonym PM10, PM2,5 oraz benzo(a)pirenem. 

Za taki stan odpowiedzialna jest tzw. „niska emisja”, czyli emisja pochodząca z indywidualnego ogrzewania budynków. Problem zanieczyszczenia powietrza dotyczy nie tylko zwartych aglomeracji miejskich, ale również stref pozamiejskich - występuje wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z indywidualnym ogrzewaniem budynków.
Spalanie węgla, często bardzo złej jakości (nierzadko z domieszką odpadów komunalnych) w starych piecach grzewczych o niekorzystnych parametrach sprawnościowo-energetycznych powoduje uwalnianie do naszego najbliższego otoczenia szeregu różnych substancji chemicznych. Rodzaj występującego zanieczyszczenia zależy od składu chemicznego użytego paliwa i skuteczności procesu spalania. Przy niekorzystnych warunkach emitowane zanieczyszczenia rozprzestrzeniają się niezmiernie powoli i powodują znaczące i odczuwalnezanieczyszczenie powietrza. 

Czy
wiesz, że:

  • Co roku ok. 3 300 osób ginie w wypadkach samochodowych  - jest to 9 razy mniej od osób umierających na choroby wywołane złym stanem powietrza!
  • Niska emisja ma bardzo niekorzystny, a czasem wręcz zabójczy wpływ na nasz organizm. Jest powodem wielu chorób układu oddechowego, alergii, bólów głowy, układu krążenia, chorób wątroby, chorób skórnych, zaburzeń hormonalnych a nawet nowotworów!
  • Pył pochodzący ze spalania złej jakości węgla i śmieci może być bardziej toksyczny od tego z fabryki czy lokalnej ciepłowni. Dzieje się tak dlatego, że temperatura osiągana w domowych piecach jest za niska, aby wszystko dokładnie spalić. Dla porównania, miejskie spalarnie śmieci mają tak wysoką temperaturę spalania, że styropian zamienia się w nich w wodę i dwutlenek węgla!
  • Skutki niskiej emisji, takie jak na przykład nowotwory, mogą pojawić się dopiero po wielu latach od zatrucia organizmu zanieczyszczonym powietrzem!
  • 6 polskich miast znalazło się w grupie 10 europejskich miast z najgorszą jakością powietrza. „Niska emisja” to nie tylko problem Ślązaków i Małopolan,  ale całego kraju, który jest liderem w produkcji szkodliwych zanieczyszczeń ze spalania paliw w małych instalacjach kotłowych i paleniskach domowych!
  • Niebezpieczne związki chemiczne, składniki niskiej emisji wnikają  do gleby, a także w rosnące warzywa i owoce!
  • Niska emisja przyczynia się do występowania smogu, kwaśnych deszczy i podwyższenia średniorocznych temperatur w tym i zmian klimatu!
  • Związki chemiczne znajdujące się w niskiej emisji potrafią rozpuścić cement budowlany!


W szkole powstał 20 - osobowy zespół składające się z Głównego Koordynatora (nauczyciel) i uczniów, wsparte funkcjonariuszem Straży Miejskiej.

Do zadań zespołów należeć będzie: przeprowadzenie lekcji wprowadzającej według scenariusza lekcyjnego, opracowanego przez RE. Omówiona również zostanie ankieta, którą zespoły będą miały za zadanie przeprowadzić wśród mieszkańców oraz w określonej instytucji samorządowe na początku sezonu grzewczego i po jego zakończeniu. Zadaniem zespołów będzie również przekazywanie mieszkańcom zdobytej na lekcji stronie www wiedzy. O projekcie informować będą foldery i i plakaty rozdawane i rozklejane przez zespoły. Udział i wykonywanie zadań przez szkołę monitorowane będzie przez stronę www. Po dokonaniu rejestracji, zespoły odznaczać na stronie będą odpowiednio zhierarchizowane zadania, w tym opracowanie i przedstawienie wyników ankiet. Jednym z istotniejszych elementów strony internetowej będzie interaktywna mapa miejscowości z zaznaczonymi miejscami krytycznymi niskiej emisji oraz tzw. "dobrych praktyk" – miejsc, które mogą być przykładem walki z niską emisją.

  • Współpraca ze Strażą Miejską powinna polegać na uzyskaniu informacji na temat problemu występowania Niskiej Emisji w najbliższym otoczeniu i zawarcie sprawozdania z tego w raporcie.
  • Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

 

 

 

 

 

 

 

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 10